آشنایی با بیماری‌های شایع پاییزی و راه درمان آنها/ از سرماخوردگی تا اختلال خلق‌وخو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 37
نویسنده : saeed.bp

فصل پاییز، جذابیت‌ها و لذت‌های خاصی را به ما هدیه می‌دهد، اما می‌تواند مشکلات خاصی را هم برای سلامتی ما به‌وجود بیاورد. از این‌رو، در ادامه با بعضی از شایع‌ترین مشکلات پاییزی که می‌توانند شما یا عزیزان‌تان را آزار بدهند، آشنا می‌شویم و البته نکاتی هم درباره پیشگیری یا درمان‌ها آن‌ها ارائه می‌دهیم.

سرفه و سرماخوردگی

سرفه‌ و سرماخوردگی، شایع‌ترین مشکلات در طول‌ ماه‌های سرد سال هستند. درحالی که سرماخوردگی می‌تواند هر فردی را تا چند روز آزار بدهد و زندگی او را با سختی مواجه کند، اما زندگی انسان‌ها را به خطر نمی‌اندازد.

درمان: ویروس شایع سرماخوردگی با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها قابل درمان نیست و افراد نباید از این داروها به‌صورت خودسرانه برای مقابله با سرماخوردگی استفاده کنند. سرماخوردگی عادی و رایج با گذشت چند روز درمان می‌شود، اما اگر این بیماری بیشتر از حد عادی طول بکشد و اصلا بهبود نیابد، باید به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری: اگر احساس کردید به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید، باید بدانید که راه‌های مناسبی برای جلوگیری از پیشروی این بیماری وجود دارند. استفاده از دستمال برای سرفه و عطسه، دور انداختن دستمال و شستن دست‌ها، ویروس‌های باقی‌مانده روی آن‌ها را از بین می‌برد. البته در صورت مبتلا شدن به تب یا اختلالات تنفسی، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

آسم

افراد مبتلا به آسم معمولا در روزهای سرد و مرطوب پاییزی یا زمستانی با مشکلات تنفسی مواجه می‌شوند. اگر به آسم مبتلا هستید و علائم این بیماری را در طول شب تجربه می‌کنید، یا اگر علائم آسم باعث اختلال در زندگی روزمره شما می‌شوند، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند داروهای مصرفی شما و وضعیت بیماری‌تان را بررسی کند و سپس، داروهای استروئیدی لازم را برای تقویت تنفس برای شما در نظر بگیرد.

عفونت‌های گلو

عفونت‌های ویروسی می‌توانند به شکل‌گیری عفونت در گلو منجر شوند. اگر شما هم به این عفونت‌ها مبتلا شوید، طبیعتا التهاب و درد در ناحیه گلو را تجربه می‌کنید.

درمان: طیف وسیعی از داروهای بدون نسخه به تسکین درد ناشی از عفونت گلو کمک می‌کنند. با این‌حال، اگر گلودرد همراه با تب، تورم و درد در غدد لنفاوی،‌ یا لکه‌های سفید در لوزه‌ها و سختی در بلعیدن غذا همراه باشد،‌ احتمالا به تونسیلیت مبتلا شده‌اید و باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اسهال و استفراغ

بعضی از ویروس‌ها می‌توانند باعث شکل‌گیری اسهال، استفراغ یا هر دو در کنار هم شوند. شستن دست‌ها به‌طور منظم، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این مشکلات است. برای جلوگیری از سرایت این مشکلات به افراد دیگر، فرد مبتلا به اسهال و استفراغ نباید تا ۴۸ ساعت پس از بهبودی کامل به محل کار یا مدرسه بازگردد.

عفونت‌های چشم

اگر چشم شما قرمز شده، احساس خارش در آن به‌وجود آمده یا با ترشحات غیرعادی همراه است، احتمالا به التهاب ملتحمه چشم مبتلا شده‌اید. التهاب ملتحمه معمولا از طریق شستن چشم‌ها با کمک آب گرم یا استفاده از قطره‌های بدون نسخه درمان می‌شود. با این‌حال، ‌اگر درد در چشم شما شدید است یا احساس اختلال در بینایی می‌کنید، باید فورا و بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری: بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا شدن به عفونت چشم، شستن مکرر و منظم دست‌ها در طول شبانه‌روز است. به‌علاوه، شما باید تمرین کنید و در طول روز دست‌ها و انگشت‌های خودتان را به چشم‌ها نمالید.

مشکلات روانی

بعضی از افراد در پاییز، خلق‌وخوی آشفته و افزایش اضطراب را تجربه می‌کنند. رژیم غذایی سالم همراه با مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به مقابله با این مشکل کمک کند. اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه نیز می‌تواند ترشح سروتونین در مغز را افزایش بدهد و باعث تقویت خلق‌وخو شود. البته اگر احساس افسردگی می‌کنید و هیچ کدام از این روش‌ها برای شما فایده‌ای ندارند،‌ بهتر است نزد پزشک متخصص بروید.

آشنایی با بیماری‌های شایع پاییزی و راه درمان آنها/ از سرماخوردگی تا اختلال خلق‌وخو 





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com